Wedstrijdinformatie

Inschrijven

Inschrijven voor de 14e Ameland Adventurerun kan via de website tot en met donderdag 14 november 2017. Na-inschrijven op Ameland is niet mogelijk.

Kaarten, routes en locaties

Download alle kaarten met routes en locaties (PDF) van de Ameland Adventurerun of bekijk deze in Afstanden en Parcours online.

Startvakken

De startvakken (Reeweg) zijn te bereiken via de parallel lopende straten. Voor de wedstrijdlopers en Amelander deelnemers (sticker op startnummer) is een apart vak ingericht (wedstrijdvak). De genodigde lopers (sticker op startnummer) kunnen meteen achter de startstreep plaats nemen.

Voor het opstellen in de startvakken willen wij vragen om de borden te volgen in het centrum van Nes en “buitenom” te lopen zodat achteraan gesloten kan worden.

Het wedstrijdvak of voorste startvak is bedoeld voor de volgende lopers:

  • 21,1 km startnummers 1-250 allen, overige nummers met een rode sticker (snelle lopers)
  • 10 km startnummers (1500-3499) met een gele (Amelanders)of rode sticker (snelle lopers)
  • 5 km startnummers ( 3500-4500) met een groene (Amelanders) of rode sticker (snelle lopers)

Tijdslimiet

Het parcours wordt tot 16.30 uur vrij gehouden. Lopers die om 16:00 uur het 18 km punt in Buren nog niet hebben gepasseerd worden gestopt. De verzorgingspost op het 15 km punt wordt om 15.45 uur gesloten en de verzorgingspost in Buren sluit om 16.05 uur. De finish sluit om 16.20 uur.

Prijzen

Kijk hier voor prijzengeld, ereprijzen en categorieën.

Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat, geopend op vrijdag 18.30-21.00 uur en op zaterdag vanaf 09.30 uur, is gevestigd in Sporthal Nes. Het secretariaat is alleen geopend voor uitgifte van de startnummers van de 1 en 2 kilometer Rabobank Kidsrun, startnummers buitenlandse deelnemers en algemene wedstrijdinformatie.

Doorgeven van wijzigingen m.b.t. deelname kan tot uiterlijk 14 december en alleen via de mail bij inschrijfbureau@adventurerun.nl. Deelnemers waarvan de naam niet overeenkomt met het gedragen startnummer en de daarbij behorende naam in de deelnemersadministratie, worden niet in de uitslag opgenomen.

Wijzigingen

  • Adreswijziging: Doorgeven voor 14 november. Vanaf 14 november kunnen wijzigingen niet meer worden verwerkt voor het versturen van de deelnamepakketten. Startnummers worden naar het oude adres gestuurd.
  • Overzetten op andere naam: doorgeven naam voluit, adres, postcode, woonplaats, geslacht, geboortedatum en mailadres aan inschrijfbureau@adventurerun.nl.
  • Omzetten afstand : doorgeven aan inschrijfbureau@adventurerun.nl.
  • Annulering : Volgens de Algemene voorwaarden is bij annulering na 1 oktober restitutie van inschrijfgeld niet meer mogelijk. We zullen dus geen inschrijfgeld terugstorten op uw rekening. De mogelijkheid bestaat om via “vraag en aanbod” op onze website je startbewijs over te doen aan iemand anders. Zo kunt u toch uw inschrijfgeld en bootkaartje terug verdienen.
  • Lees de informatie en Algemene voorwaarden goed door en mail bij vragen en/ of opmerkingen met info@adventurerun.nl.

Tijdsregistratie

De tijdwaarneming wordt verzorgd door Racetimer / Chronotrack. De chip voor de registratie zit in het startnummer verwerkt. Aan het startnummer is ook een live registratie verbonden. Bij de start/finish staat een poort die je tijd registreren (netto tijd). De bruto tijden zijn leidend voor de uitslag.

Start en Finish

Voor alle afstanden is de start en finish midden in het gezellige centrum van Nes. Dit jaar weer op de Reeweg. Middels startvakken is een indeling gemaakt voor de verschillende startgroepen. Volgt u daarbij de routeborden en de aanwijzingen van de vrijwilligers op.

Wedstrijd

Halve Marathon is een officiële Atletiekunie wedstrijd conform de richtlijnen van de Atletiekunie.

Verzorging

Onderweg zijn verzorgingsposten ingericht met sportdrank, water, thee en fruit. Na de finish zal er voor alle deelnemers verzorging zijn met sportdrank, bouillon, thee en fruit. Onze official supplier Gatorade verzorgt de sportdrank onderweg en heeft voor alle deelnemers na de finish een flesje sportdrank klaar staan.

In samenwerking met Drankenhandel Metz en Vrumona kunnen wij Gatorade presenteren als Official Supplier van de sportevenementen van Stichting Sportpromotie Ameland voor 2017. Gatorade is een gerenommeerd sportdrankenmerk dat sinds de jaren ’60 op wetenschappelijke manier sportdranken samenstelt om sporters voor, tijdens en na de training en wedstrijd een optimale
mogelijkheid te bieden hun vochtverlies aan te vullen.

Omkleden en douchen

Er is voldoende kleedruimte, maar beperkte douchegelegenheid is beschikbaar in de sporthal aan de Schoolstraat in Nes, ca. 500m van de Start en Finish.

Uitslagen

De uitslagen van de verschillende startseries worden zo snel mogelijk bekend gemaakt op de website van de Adventurerun. Bij het podium van de prijsuitreiking zijn schermen waarop de uitslagen worden bekend gemaakt.

Deelnemers waarvan de naam niet overeenkomt met het gedragen startnummer en de daarbij behorende naam in de deelnemersadministratie, worden niet in de uitslag opgenomen.

Sanitair

Bij de sporthal en in de buurt van de startvakken zijn voldoende toiletfaciliteiten, maak daar
gebruik van!

Bereikbaarheid

Alle Nederlandse deelnemers krijgen een week voor het evenement een bootkaartje voor personenvervoer in het deelnamepakket thuisgestuurd. Dit kaartje is geldig tot en met 16 december 2017 voor de overtocht vanaf Holwerd naar Ameland. Retour is geen controle.

Vanaf de boot is het ca. 1,5 km naar de start en finish en ca. 2 km naar de sporthal. Er rijden eventueel bussen vanaf de boot of er kan een fiets gehuurd worden.

Verlies of diefstal

De organisatie is niet verantwoordelijk voor verlies- of diefstal van persoonlijke eigendommen. In de sporthal is een balie waar waardevolle spullen in bewaring kunnen worden gegeven (geheel op eigen risico).

Medische posten en massage

De EHBO wordt verzorgd door de professionals van Stichting Dienst Medische Hulpverlening Nederland. Zij zullen met verschillende teams op het parcours aanwezig zijn. De centrale post is gevestigd in een tent direct achter de finish.

In de sporthal Nes is voor en na de loop de mogelijkheid om je te laten masseren door ervaren masseurs. Deze dienst wordt geheel kosteloos aangeboden.

Deelnamepakket

De Nederlandse deelnemers van de 5, 10 en 21.1 km die buiten Ameland wonen krijgen het deelnamepakket met bootkaartje en startnummer thuisgestuurd (opgegeven adres) een week voor het evenement.

Deelnemers met een adres op Ameland en de buitenlandse inschrijvers van de 5,10 en 21.1 km kunnen het pakket afhalen op vrijdag 15 of zaterdag 16 december 2017 bij het wedstrijdsecretariaat.

Alle deelnemers van de Rabobank Kidsrun kunnen hun startnummer met shirt ophalen op 15 of 16 december 2017 bij het wedstrijdsecretariaat.

Herinnering

Voor alle deelnemers van de 5, 10 en 21.1 km ligt er na de finish een prachtig medaille en een speciaal Ameland Adventurerun herinnering klaar. Deelnemers van de Rabobank Kidsrun krijgen een shirt aangeboden bij ophalen van startnummer bij het wedstrijdsecretariaat.

Ameland Adventurerun shirt 2017

Dit jaar kan een fraai Ameland Adventurerun 2017 shirt besteld worden bij de aanmelding. Het shirt wordt voorafgaand aan het evenement toegestuurd indien dit voor 15 oktober 2017 wordt besteld.

De deelnemers van de Rabobank Kidsrun krijgen een shirt aangeboden door Rabobank Noordoost Friesland en kunnen dit ophalen bij het secretariaat.

Prijsuitreiking

Op het podium op het Kerkplein in Nes worden de prijzen uitgereikt van de verschillende afstanden op de aangegeven tijdstippen. Alle overall prijswinnaars (1 tot en met 3) van de verschillende afstanden worden afzonderlijk gehuldigd. De prijswinnaars in de verschillende leeftijdscategorieën (alleen 21.1 km) kunnen hun prijs afhalen in het kerkje op het plein in Nes.

Verantwoording

Deelname aan de Ameland Adventurerun is geheel op eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. De organisatie kan niet aansprakelijk gehouden worden voor aanpassing van het programma en afgelasting van het evenement door overmacht. Bij deelname gaat u akkoord met de Algemene voorwaarden.