WEDSTRIJDINFORMATIE
Inschrijven
De voor-inschrijving voor de 19e Ameland Adventurerun (incl. bootticket) is geopend t/m 19 november 2023 indien de deelnamelimieten niet zijn bereikt. De online na-inschrijving (zonder bootticket) is geopend t/m 8 december
Deelnemers die voor 9 november inschrijven krijgen hun naam op het startnummer.
Na-inschrijven op Ameland is niet mogelijk.
Kaarten, routes en locaties
Bekijk alle kaarten met routes en locaties van de Ameland Adventurerun in Afstanden en Parcours.
De locaties in Nes zijn in Google Maps weergegeven
De route naar de sporthal/secretariaat en naar de start vind je in de presentatie Routing Ameland Adventurerun (PPTX)
Startnummers
Draag je startnummer op de juiste wijze voor een goede tijdregistratie; zichtbaar, aan de voorzijde en chip niet buigen!
Download de instructie (PDF)
Deelnemers die met een dubbel startnummer lopen en/of met een startnummer van ander persoon lopen worden gediskwalificeerd.
21,1 km | 1-1500 |
10 km prestatieloop | 1501-3210 |
5 km prestatieloop | 3211-4111 |
2 km kidsrun | 4112-4232 |
1 km kidsrun | 4233-4353 |
Startvakken
De startvakken (Reeweg) zijn te bereiken via de parallel lopende straten. Er zijn twee startvakken: vak 1: wedstrijdvak en vak 2: overige deelnemers.
- 21 km – Wedstrijdvak 1: Startnummer 1-250 waaronder “Topveld” met Blauwe Sticker en alle overige lopers met Gele Sticker op het startnummer . Vak 2: De overige deelnemers vanaf startnummer 251.
- 10 km – Wedstrijdvak 1: Snelste lopers met startnummers 1501 t/m 1600 en Amelander/genodigde deelnemers met startnummers met Gele Sticker. Vak 2: overige deelnemers vanaf startnummer 1601.
- 5 km – Wedstrijdvak 1: Snelste lopers met startnummers 3211 t/m 3310 en Amelander/genodigde deelnemers me startnummers met Gele Sticker. Vak 2: overige deelnemers vanaf startnummer 3311.
N.B. De uitgenodigde toplopers (21-10 en 5 km) staan voor het wedstrijdvak 1!
Voor het opstellen in de startvakken willen wij vragen om de borden te volgen in het centrum van Nes en “buitenom” te lopen zodat achter aangesloten kan worden.
Tijdslimiet
Het parcours wordt tot 16.30 uur vrij gehouden. Lopers die om 16:00 uur het 18 km punt in Buren nog niet hebben gepasseerd worden gestopt. De verzorgingspost op het 13,5 km punt wordt om 15.30 uur gesloten en de verzorgingspost in Buren sluit om 16.05 uur. De finish sluit om 16.20 uur.
Prijzen
Kijk hier (PDF) voor prijzengeld, ereprijzen en categorieën.
Wedstrijdsecretariaat
Het wedstrijdsecretariaat, geopend op vrijdag 18.00-21.00 uur en op zaterdag vanaf 09.30 uur, is gevestigd in de Sporthal Nes, Schoolstraat 6, 9163 GE Nes-Ameland. Het secretariaat is geopend voor uitgifte van de startnummers van de 1 en 2 kilometer Eilandverhuur Kidsrun, startnummers buitenlandse deelnemers, startnummers na-inschrijvingen, uitgifte shirts en algemene wedstrijdinformatie.
Doorgeven van wijzigingen m.b.t. deelname kan tot uiterlijk 8 december en alleen via de mail bij inschrijfbureau@adventurerun.nl. Deelnemers waarvan de naam niet overeenkomt met het gedragen startnummer en de daarbij behorende naam in de deelnemersadministratie, worden niet in de uitslag opgenomen.
Wijzigingen
- Adreswijziging: Doorgeven voor 20 november. Vanaf 20 november kunnen wijzigingen niet meer worden verwerkt voor het versturen van de deelnamepakketten. Startnummers worden naar het oude adres gestuurd.
- Alle andere wijzigingen doorgeven tot uiterlijk 8 december 2023 via inschrijfbureau@adventurerun.nl
- Na 7 december zijn wijzigingen alleen nog mogelijk bij het wedstrijdsecretariaat op Ameland tegen contante betaling à € 10,00.
- Annulering : Volgens de Algemene voorwaarden is bij annulering na 1 oktober restitutie van inschrijfgeld niet meer mogelijk. We zullen dus geen inschrijfgeld terugstorten op uw rekening.
- Lees de informatie en Algemene voorwaarden goed door en mail bij vragen en/ of opmerkingen met info@adventurerun.nl.
Tijdsregistratie
De tijdwaarneming wordt verzorgd door Racetimer / Chronotrack. De chip voor de registratie zit in het startnummer verwerkt. Aan het startnummer is ook een live registratie verbonden. Bij de start/finish staat een poort die je tijd registreren (netto tijd). De bruto tijden zijn leidend voor de uitslag.
Start en Finish
Voor alle afstanden is de start en finish midden in het gezellige centrum van Nes. Dit jaar weer op de Reeweg. Middels startvakken is een indeling gemaakt voor de verschillende startgroepen. Volgt u daarbij de routeborden en de aanwijzingen van de vrijwilligers op.
Wedstrijd
De halve marathon is de hoofdafstand van de Ameland Adventurerun.
Alle lopers kunnen op basis van bruto tijd bij zowel de 21,1 km als de 10 en 5 km aanspraak maken op de geld- en ereprijzen. Dus ook niet-leden van AU
Verzorging onderweg
- Bij de 10 en 21 km zijn er onderweg verzorgingsposten ingericht met sportdrank, water, thee en fruit. Op de 5 km is onderweg geen verzorging geregeld door de organisatie.
- Op de 10 km route is na 4,5 km (water en sportdrank) en na 7,5 km (water, thee, sportdrank) verzorging.
- Op de 21 km route is na 4,5 km (water en sportdrank), na 13,5 km (water, thee, sportdrank en banaan/koek) en na 18,5 km (water, thee, sportdrank en banaan/koek) verzorging.
Verzorging na de finish
Na de finish zal er voor alle deelnemers verzorging zijn met sportdrank, water, bouillon en fruit/koek.
Omkleden en douchen
Er is voldoende kleedruimte, maar beperkte douchegelegenheid beschikbaar in de sporthal aan de Schoolstraat in Nes, ca. 500m van de Start en Finish.
Uitslagen
De uitslagen van de verschillende startseries zijn meteen te bekijken op de website van de Adventurerun via de link van Racetimer. Bij het podium van de prijsuitreiking zijn schermen waarop de uitslagen worden bekend gemaakt. Alle deelnemers krijgen een persoonlijk magazine met uitslagen en foto’s.
Deelnemers waarvan de naam niet overeenkomt met het gedragen startnummer en de daarbij behorende naam in de deelnemersadministratie, worden niet in de uitslag opgenomen.
Sanitair
Bij de sporthal en in de buurt van de startvakken zijn voldoende toiletfaciliteiten, maak daar gebruik van!
Bereikbaarheid
Alle Nederlandse deelnemers die voor 20 november hebben ingeschreven krijgen een week voor het evenement een bootkaartje voor personenvervoer in het deelnamepakket thuisgestuurd. Dit kaartje is geldig tot en met 16 december 2023 voor de overtocht vanaf Holwerd naar Ameland. Retour is geen controle.
Vanaf de boot is het ca. 1,5 km naar de start en finish en ca. 2 km naar de sporthal. Er rijden eventueel bussen vanaf de boot of er kan een fiets gehuurd worden.
Verlies of diefstal
De organisatie is niet verantwoordelijk voor verlies- of diefstal van persoonlijke eigendommen. In de sporthal is een balie waar waardevolle spullen in bewaring kunnen worden gegeven (geheel op eigen risico).
Medische posten
De EHBO wordt verzorgd door de professionals van Stichting Dienst Medische Hulpverlening Nederland. Zij zullen met verschillende teams op het parcours aanwezig zijn. De centrale post is gevestigd in een tent direct achter de finish.
Deelnamepakket
De Nederlandse deelnemers van de 5, 10 en 21.1 km die voor 20 november hebben ingeschreven en die buiten Ameland wonen krijgen het deelnamepakket met bootkaartje en startnummer thuisgestuurd (opgegeven adres) een week voor het evenement.
Deelnemers met een adres op Ameland, de buitenlandse inschrijvers van de 5,10 en 21.1 km en de deelnemers die na 19 november hebben ingeschreven kunnen het pakket afhalen op vrijdag 15 of zaterdag 16 december 2023 bij het wedstrijdsecretariaat.
Alle deelnemers van de Eilandverhuur Kidsrun kunnen hun startnummer met shirt ophalen op 15 of 16 december bij het wedstrijdsecretariaat.
Adventurerun herinnering
Voor alle deelnemers van de 5, 10 en 21.1 km ligt er na de finish een prachtig medaille Adventurerun 2023 en een speciaal Ameland Adventurerun Buff klaar (sjaal, hoofdband, muts in één). Tegen inlevering van de scheurstrook aan het startnummer kan de buff worden afgehaald bij de stands achter de finish. De medaille wordt meteen uitgereikt na de finish.
Deelnemers van de Eilandverhuur Kidsrun krijgen een shirt aangeboden bij ophalen van startnummer bij het wedstrijdsecretariaat.
Ameland Adventurerun shirt 2023
Dit jaar kan een fraai Ameland Adventurerun 2023 shirt besteld worden bij de aanmelding. Het shirt wordt voorafgaand aan het evenement toegestuurd indien dit voor 20 november 2023 wordt besteld. De bestellingen na 19 november kunnen op Ameland bij het secretariaat worden opgehaald
De deelnemers van de Eilandverhuur Kidsrun krijgen een shirt aangeboden door Eilandverhuur Ameland en kunnen dit ophalen bij het secretariaat.
Prijsuitreiking
Op het podium op het Kerkplein in Nes worden de prijzen uitgereikt van de verschillende afstanden op de aangegeven tijdstippen. Alle overall prijswinnaars (1 tot en met 3) van de verschillende afstanden worden afzonderlijk gehuldigd. De prijswinnaars in de verschillende leeftijdscategorieën (alleen 21.1 km) kunnen hun prijs afhalen in het kerkje op het plein in Nes.
Verantwoording
Deelname aan de Ameland Adventurerun is geheel op eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. De organisatie kan niet aansprakelijk gehouden worden voor aanpassing van het programma en afgelasting van het evenement door overmacht. Bij deelname gaat u akkoord met de Algemene voorwaarden en Privacy Statement.