Inschrijven

De voor-inschrijving voor de Festelijke 20e Edite Ameland Adventurerun  is geopend.

Na-inschrijven op Ameland is niet mogelijk.

Kaarten, routes en locaties

Bekijk alle kaarten met routes en locaties van de Ameland Adventurerun in Afstanden en Parcours.
De locaties in Nes zijn in Google Maps weergegeven
De route naar de sporthal/secretariaat en naar de start vind je in de presentatie Routing Ameland Adventurerun (PPTX)

Startnummers

Draag je startnummer op de juiste wijze voor een goede tijdregistratie; zichtbaar, aan de voorzijde en chip niet buigen!
Download de instructie (PDF)
Deelnemers die met een dubbel startnummer lopen en/of met een startnummer van ander persoon lopen worden gediskwalificeerd.

21,1  km1-1500
10 km prestatieloop1501-3210
5 km prestatieloop3211-4111
2 km kidsrun4112-4232
1 km kidsrun4233-4353

Startvakken (alles nog onder voorbehoud)

De startvakken (Reeweg) zijn te bereiken via de parallel lopende straten. Er zijn twee startvakken: vak 1: wedstrijdvak en vak 2: overige deelnemers.

  • 21 km – Wedstrijdvak 1: Startnummer 1-250 waaronder “Topveld” met Blauwe Sticker en alle overige lopers met Gele Sticker op het startnummer . Vak 2: De overige deelnemers vanaf startnummer 251.
  • 10 km – Wedstrijdvak 1: Snelste lopers met startnummers 1501 t/m 1600 en Amelander/genodigde deelnemers met startnummers met Gele Sticker. Vak 2: overige deelnemers vanaf startnummer 1601.
  • 5 km – Wedstrijdvak 1: Snelste lopers met startnummers 3211 t/m 3310 en Amelander/genodigde deelnemers me startnummers met Gele Sticker. Vak 2: overige deelnemers vanaf startnummer 3311.
    N.B. De uitgenodigde toplopers (21-10 en 5 km)  staan voor het wedstrijdvak 1!

Voor het opstellen in de startvakken willen wij vragen om de borden te volgen in het centrum van Nes en “buitenom” te lopen zodat achter aangesloten kan worden.

Tijdslimiet

Het parcours wordt tot 16.30 uur vrij gehouden. Lopers die om 16:00 uur het 18 km punt in Buren nog niet hebben gepasseerd worden gestopt. De verzorgingspost op het 13,5 km punt wordt om 15.30 uur gesloten en de verzorgingspost in Buren sluit om 16.05 uur. De finish sluit om 16.20 uur.

Wedstrijdsecretariaat

Het wedstrijdsecretariaat is geopend op:

Donderdag avond van 19:00 – 21:00 uur,

Vrijdagavond van  18.00-21.00 uur,

Zaterdag vanaf 09.30 uur

gevestigd in de Sporthal Nes, Schoolstraat 6, 9163 GE Nes-Ameland.

Het secretariaat is geopend voor uitgifte van de startnummers.

Doorgeven van wijzigingen m.b.t. deelname kan tot uiterlijk 31 oktober en alleen via de mail bij inschrijfbureau@adventurerun.nl. Deelnemers waarvan de naam niet overeenkomt met het gedragen startnummer en de daarbij behorende naam in de deelnemersadministratie, worden niet in de uitslag opgenomen.

Wijzigingen

  • Alle wijzigingen doorgeven tot uiterlijk 31 oktober 2024 via inschrijfbureau@adventurerun.nl
  • Na deze datum zijn wijzigingen alleen nog mogelijk op 13/14 december bij het wedstrijdsecretariaat op Ameland tegen contante betaling à € 10,00.
  • Annulering : is niet mogelijk. We storten geen inschrijfgeld terug op uw rekening. Je kan de startnummer wel aan iemand verkopen.
  • Lees de informatie en Algemene voorwaarden goed door en mail bij vragen en/ of opmerkingen met info@adventurerun.nl.

Tijdsregistratie

De tijdwaarneming wordt verzorgd Ipico. Aan het startnummer is ook een live registratie verbonden. Bij de start/finish staat een poort die je tijd registreren (netto tijd). De bruto tijden zijn leidend voor de uitslag.

Start en Finish

Voor alle afstanden is de start en finish midden in het gezellige centrum van Nes. Dit jaar weer op de Reeweg. Middels startvakken is een indeling gemaakt voor de verschillende startgroepen. Volgt u daarbij de routeborden en de aanwijzingen van de vrijwilligers op.

Wedstrijd

De halve marathon is de hoofdafstand van de Ameland Adventurerun.
Alle lopers kunnen op basis van bruto tijd bij zowel de 21,1 km als de 10 en 5 km aanspraak maken op de geld- en ereprijzen. Dus ook niet-leden van AU

Verzorging onderweg (Posten nog onder voorbehoud)

  • Bij de 10 en 21 km zijn er onderweg verzorgingsposten ingericht met sportdrank, water, thee en fruit. Op de 5 km is onderweg geen verzorging geregeld door de organisatie.
  • Op de 10 km route is na 4,5 km (water en sportdrank) en na 7,5 km (water, thee, sportdrank) verzorging.
  • Op de 21 km route is na 4,5 km (water en sportdrank), na 13,5 km (water, thee, sportdrank en banaan/koek) en na 18,5 km (water, thee, sportdrank en banaan/koek) verzorging

Verzorging na de finish

Na de finish zal er voor alle deelnemers verzorging zijn met sportdrank, water, en fruit/koek.

Omkleden en douchen

Er is voldoende kleedruimte, maar beperkte douchegelegenheid beschikbaar in de sporthal aan de Schoolstraat in Nes, ca. 500m van de Start en Finish.

Uitslagen

De uitslagen van de verschillende startseries zijn meteen te bekijken op de website van de Adventurerun via uitslagen.nl. Bij het podium van de prijsuitreiking zijn schermen waarop de uitslagen worden bekend gemaakt.

Deelnemers waarvan de naam niet overeenkomt met het gedragen startnummer en de daarbij behorende naam in de deelnemersadministratie, worden niet in de uitslag opgenomen.

Sanitair

Bij de sporthal en in de buurt van de startvakken zijn voldoende toiletfaciliteiten, maak daar gebruik van!

Bereikbaarheid

Veerboot & auto

Mogelijk heb je e.e.a. al uit pers berichtgeving vernomen; Vervoerder Wagenborg Passagiersdiensten (WPD) maakt zich grote zorgen om de veiligheid door de problemen die ontstaan bij het continu dichtslibben van de vaargeul.

Diepte en breedte van de vaargeul zijn hierdoor te beperkt om onder alle omstandigheden een veilige overtocht te maken. Dit is reden van een onlangs aangepaste dienstregeling met als gevolg dat het met directe ingang alleen

mogelijk is om een overtocht strikt persoonlijk te reserveren.

Wij zijn hierdoor al een paar weken in overleg met WPD over de administratieve gevolgen die dit heeft voor onze organisatie.

Vanaf heden moeten alle reizigers zelf de overtocht van tevoren reserveren! Dit betekent helaas dat wij jou geen bootticket meer voor het groepstarief bij je inschrijving mogen aanbieden.

Je dient zelf je overtocht te boeken op een door jou vastgesteld tijdstip en datum! Zo ben je verzekerd van een plek aan boord, en door online reserveren vermijd je wachtrijen, zo geeft WPD aan. Wij vinden het jammer dit te moeten mededelen en betreuren dat wij niet meer de service van een all-in ticket kunnen leveren.

Reserveren gaat via: https://www.wpd.nl/ameland/veerdienst/

Voor vragen verwijzen zij naar: https://www.wpd.nl/veelgestelde-vragen/tickets-en-reserveringen#reserveren

Zit je vraag er niet bij en wens je persoonlijk contact, graag bellen of mailen naar de klantenserviceinfo@wpd.nl, of telefoonnummer: 0900-9238. Zij helpen je graag voor verder details en vragen.

Parkeren is mogelijk bij de steiger van

Vanaf de boot is het ca. 1,5 km naar de start en finish en ca. 2 km naar de sporthal. Er rijden eventueel bussen vanaf de boot of er kan een fiets gehuurd worden.

Verlies of diefstal

De organisatie is niet verantwoordelijk voor verlies- of diefstal van persoonlijke eigendommen.

Medische posten

De EHBO wordt verzorgd door de professionals van Stichting Dienst Medische Hulpverlening Nederland. Zij zullen met verschillende teams op het parcours aanwezig zijn. De centrale post is gevestigd in een tent direct achter de finish.

Deelnamepakket

Het deelname pakket kan tijdens de openingstijden van het wedstrijdsecretariaat worden opgehaald in de Sporthal Nes: Schoolstraat 6, 9163 GE Nes-Ameland

Adventurerun herinnering

Voor alle deelnemers van de 5, 10 en 21.1 km ligt er na de finish een prachtig medaille Adventurerun 2024 en een speciaal Ameland Adventurerun Bandana klaar (sjaal, hoofdband, muts in één). De medaille wordt meteen uitgereikt na de finish.

Deelnemers van de Eilandverhuur Kidsrun krijgen een shirt aangeboden bij ophalen van startnummer bij het wedstrijdsecretariaat.

Ameland Adventurerun shirt 2024

Dit jaar kan een fraai Ameland Adventurerun 2024 shirt besteld worden bij de aanmelding. De bestellingen kunnen op Ameland bij het secretariaat worden opgehaald

De deelnemers van de Eilandverhuur Kidsrun krijgen een shirt aangeboden door Eilandverhuur Ameland en kunnen dit ophalen bij het secretariaat.

 

Prijsuitreiking

Op het podium op het Kerkplein in Nes worden de prijzen uitgereikt van de verschillende afstanden op de aangegeven tijdstippen. Alle overall prijswinnaars (1 tot en met 3) van de verschillende afstanden worden afzonderlijk gehuldigd. De prijswinnaars in de verschillende leeftijdscategorieën (alleen 21.1 km) kunnen hun prijs afhalen in het kerkje op het plein in Nes.

Verantwoording

Deelname aan de Ameland Adventurerun is geheel op eigen risico en onder eigen verantwoordelijkheid. De organisatie kan niet aansprakelijk gehouden worden voor aanpassing van het programma en afgelasting van het evenement door overmacht. Bij deelname gaat u akkoord met de Algemene voorwaarden en Privacy Statement.